حفاظ شاخ گوزنی دست دوم

2 آبان 1398 11:48 آخرین ویرایش : 2 آبان 1398

در این مقاله به حفاظ شاخ گوزنی دست دوم پرداخته ایم . محاسن و معایب آن را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را بخوانید ...

حفاظ شاخ گوزنی دست دوم
   

حفاظ شاخ گوزنی دست دوم    

   

کاربرد  نرده و حفاظ اصولاً حفاظت و ایجاد بازدارندگی و حفاظت از منازل و محل کار است. در کنار آن میتوان زیبایی بخشیدن به ساختمان و نمای آن و ایجاد جلوه ای بصری مناسب برای ساختمان اشاره کرد. بعضی از خریداران در خرید نرده و حفاظ شاخ گوزنی به دنبال حفاظ شاخ گوزنی دست دوم هستند به دلیل اینکه حفاظ شاخ گوزنی دست دوم نسبت به حفاظ های نو شاید در ابتدا کمی ارزان تر به نظر برسد. اما در خرید حفاظ شاخ گوزنی دست دوم  نکات بسیار ظریفی وجود داردکه باید به آن توجه کرد، و ممکن است با توجه مکردن به این موارد خریدی بسیار پر هزینه تر را در بر داشته باشد و تهیه این نوع حفاظ را توجیه نکند .

 نکته ی اول، آسیب جوشکاری های متعدد :    

   

در خرید حفاظ شاخ گوزنی دست دوم باید به این مورد توجه کرد که این نوع از حفاظ طول عمر خود را گذرانده و در زمان بهره برداری از آن در برابر باد، باران، نورشدید خورشید، سرما و گرما بوده است، به همین دلیل است که احتمال داده میشود که حفاظ مقاومت خود را از دست داده و کارایی دلخواه خود را  نداشته باشد. با توجه به اینکه حفاظ دست دوم یکبار نصب شده است ، در برخی از نقاطی که جوشکاری بر روی آن انجام شده و مجددا آن جوش ها در زمان برچیدن حفاظ بریده شده است . همین نقاط جوشکاری شده یکی از نقاط ضعف این نوع حفاظ ها میباشد. کما اینکه این نقاط ممکن است در زمان برپایی مجدد حفاظ در نقاطی قرار بگیرد که باید در آن نقطه مجددا جوشکاری انجام شود. بدین ترتیب با توجه به شکل این نوع حفاظ ها و تعدد جوشکاری در یک نقطه نمیتوان انتظار زیادی از این نوع حفاظ ها جهت حفظ امنیت و کارایی بسیار داشت . 

 نکته دوم، آسیب دیدن رنگ و پوشش سطحی :    

   

حفاظ های شاخ گوزنی با توجه به شکل ظاهری پیچیده ای که دارند ایجاد پوشش سطحی رنگ بر روی آن کمی دشوار است ، لذا این نوع حفاظ ها با توجه به حساسیت استفاده از آن باید با روش رنگ الکترو استاتیک نقاشی شود. ولی باتوجه به بازار رقابتی و همچنین درخواست بسیار مشتریان برای پایین ترین قیمت، تولید کنندگان را به سمت استفاده از روش های ارزانتر جهت تولید محصول سوق میدهد، از این رو ممکن است حفاظی که به عنوان حفاظ شاخ گوزنی دست دوم تهیه میکنید حتی در زمان ساخت اولیه ی خود نیز از پوشش رنگی مناسب و استحکام لازم برخوردار نبوده باشد و اکنو ن پس از سالهای استفاده و قرار گیری در شرایط جوی سخت و نامناسب اکنون دچار آسیب هایی نیز شده باشد که پس از حمل و نقل و برچیده شدن اکنون آسب های بیشتری نیز به آن وارد شده است و با این شرایط حفاظی که جهت برقراری امنیت و بازدارندگی از سرقت نصب میشود با کوچک ترین ضربه ای به حفاظ بازدارندگی خود را از دست میدهد ، لذا توصیه میشود علاوه براینکه در خرید خود نسبت به کالای با کیفیت دقت میکنید در این مورد از خرید اقتصادی صرف نظر کرده و با پرداخت هزینه مناسب کالای با کیفیت و مناسب تهیه کنید .

        نکته سوم :    عدم انطباق با موقعیت جدید
   

نکته ی دیگری که در خرید حفاظ شاخ گوزنی دست دوم باید مطرح گردد، اندازه و مقدار مورد نیاز حفاظ برای محل نصب ما است. به این ترتیب میباشد که ممکن است حفاظی که به عنوان حفاظ شاخ گوزنی دست دوم تهیه میکنید از لحاظ طول یا ارتفاع مناسب مکان ما نباشد ، از این رو مجبوریم با صرف هزینه اضافی حفاظ شاخ گوزنی دست دوم را با شرایط موجود منطبق کنیم یا اینکه ممکن است، کمبود آن را باخرید دوباره حفاظ شاخ گوزنی (نو) کل مکان را پوشش بدهیم . که این امر موجب صرف هزینه هایی اضافی من جمله: هزینه حمل خواهد شد که مکن است هزینه پروژه را حتی بالاتر از خرید حفاظ شاخ گوزنی نو ببرد .

باتوجه به جمیع دلایل گفته شده و نکات حائظ اهمیتی که در بالا به آن اشاره کرده ایم میتوان گفت: هر چند ممکن است خرید حفاظ شاخ گوزنی دست دوم در ابتدای امر هزینه ای پایین تر داشته باشد ولی باید به این موضوع توجه نمود که امنیت و ایجاد باز دارندگی در درجه اول نه تنها هزینه نیست بلکه به نوعی پس انداز ترقی میگردد، پس از آن باید به این نکته توجه داشت که ممکن است خرید کالایی ارزان در درجه اول کمی جذابیت داشته باشد ولی ممکن است هزینه ها و درد سرهای بسیاری را به مادر مدت زمانی دیگر تحمیل کند که در ابتدای کار دیده نشده و برای آن برنامه ای نداریم لذا این امر ممکن است تنها باعث ایجاد هزینه ای بالاتر و صرف زمان بیشتر شود بلکه ماهیت خود حفاظ ما ایجاد بازدارندگی و امنیت است را زیر سوال ببرد ، لذا در مطلب پیشنهاد میکنیم تا با در نظر گرفتن تمام نکات خوبی که به آن ها اشاره کرده ایم برنامه ای مناسب برای تهیه ونصب حفاظ شاخ گوزنی داشته باشید که با صرف هزینه های منطقی کالایی در خور و در شان تهیه نمایید .

لذا میتوان با صرف هزینه مناسب و زمان معقول و منطقی جهت خرید این کالا، علاوه بر برقراری امنیت از منزل یا محل کار خود ظاهری زیبا و یکدست ایجاد کنیم تا از جلوه های بصری زیبای آن خود و دیگران از آن بهره مند شویم .

نظر خود را به ما بگویید

ارسال نظر