پس انداز11میلیون دلاری صنعت فولاد

24 دی 1397 12:7

دبیر اجرایی همایش دوسالانه بومی‌سازی کاتالیست و فرایند احیای مستقیم آهن گفت موفق به تولید ۹۰۰ تن از کاتالیست احیای مستقیم آهن مورد نیاز کشور شده‌ایم

جلوگیری از خروج ۱۱ میلیون دلار ارز با تولید نانوکاتالیست‌ های آهن
خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی
دبیر اجرایی همایش دوسالانه بومی‌سازی کاتالیست و فرایند احیای مستقیم آهن آقای  محمدامین ابراهیمیان در نشست خبری همایش دوسالانه بومی‌سازی کاتالیست و فرایند احیای مستقیم آهن که در 22 دی ماه 1397 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: ۱۰۰ نوع کاتالیست در صنعت نفت، پتروشیمی، پالایش و فولاد استفاده می‌شود که بدون استفاده ازاین کاتالیست‌ها، محصولات نمی‌توانند کاربردی شده و مورد استفاده قرار بگیرند. لذا در این شرکت دانش‌بنیان ۳۰ نوع کاتالیست بومی‌سازی شده و توانسته‌ایم نیازی که پیش از این برای واردات وجود داشت را از بین ببریم.
وی افزود: در این برهه که  شرکت‌های خارجی کاتالیست‌های مورد نیاز را در اختیار ما قرار نمی‌دهند، این شرکت دانش‌بنیان توانسته با تولید کاتالیست‌ها، آنها را در اختیار شرکت‌های صنایع پتروشیمی و فولاد قرار دهد، به‌طوری‌که سهم این شرکت از بازار در کاتالیست‌های مورد استفاده درصنعت، چیزی در حدود ۷۰ درصد است و تقریباً ۴۰ درصد آهن اسفنجی کشور با کاتالیست‌های این شرکت تولید می‌شود.
دبیر اجرایی همایش دوسالانه بومی‌سازی کاتالیست و فرایند احیای مستقیم آهن اضافه کرد:  این شرکت توانسته تقریباً ۸۰ درصد بازار در کاتالیست گاز سنتز را در اختیار بگیرد و چشم‌انداز ما تا سال ۱۴۰۴ این است که ۸۵ درصد آهن اسفنجی کشور با کاتالیست‌های ما تولید شود و بازار صادراتی نیز داشته باشیم.
ابراهیمیان تأکید کرد: در مجموع در کشور یک هزار و ۳۰۰ تن کاتالیست احیای مستقیم آهن نیاز داریم که ارزش ۱۶ میلیون دلاری دارد و ۹۰۰ تن توسط این شرکت تولید می‌شود و ما با این تولیدات توانسته‌ایم از خروج ۱۱ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این کاتالیست‌ها با فناوری نانو تولید می‌شود و در مرحله بعدی به‌دنبال صادرات آنها به کشورهای حوزه خلیج فارس و CIS هستیم.
برگرفته از سایت خبرگزاری آنا

نظر خود را به ما بگویید

ارسال نظر