آخرین تحولات بازار شمش و قراضه آهن

24 دی 1397 22:41

در بازار کم عمق محصولات فولادی، با ادامه روند رو به رشد هزینه تولید ناشی از افزایش قیمت ضایعات و مواد اولیه و همینطور افزایش قیمت محصول نهایی، از طرفی ضعف تقاضا در بخش مصرف‌کننده، به نظر می‌رسد تعمیق رکود و سکون اجتناب ناپذیر است.

مرکز آهن تجارت-تحلیل بازار فولاد-آهن آلات

در این مطلب به بررسی تحلیل بازار قراضه آهنی به گزارش مدیریت محترم سایت نرخ باکس آقای مهندس والی می پردازیم:

با توجه به ضعف پروژه‌های عمرانی و کاهش ساخت و ساز، از طرفی کاهش تولید خودرو، عرضه ضایعات آهن بصورت چشمگیری کاهش یافته و این کمبود موجب افزایش قیمت‌ها شده است.متاسفانه وضعیت قراضه آهن در کشور بحرانی است و کمبود آن به شدت در صنعت فولاد احساس می‌شود تا جایی که حجم ضایعات عرضه شده در بازار کفاف مصرف تولیدکنندگان شمش را نمی‌‌دهد.

قیمت خرید ضایعات توسط کارخانه‌ها در مناطق مختلف کشور، متناسب با درجه و کیفیت آن از کف 2500 تومان تا سقف 2750 تومان در بازار عرضه شده است.ضمناً اکثر مصرف‌کنندگان و کارخانه‌های تولید شمش برای جذب بیشتر ضایعات اقدام به ارایه پاداش و کمک کرایه از 30 تا 150 تومان می‌نمایند.

امروز آهن اسفنجی نیز با قیمت پایه 1290 تا 1330 تومان در بازار عرضه میشد. برخی عرضه‌کنندگان بر اساس فاصله حمل در قیمت‌ها تعدیل و تخفیف اعمال می‌کردند.

در بازار شمش القایی قیمت سایز 120، 125 و 130 در محدوده 3030 تا 3070 تومان و برای سایز 150 در محدوده 3080 تا 3130 تومان اعلام شده است.بر همین اساس شمش قوسی نیز در محدوده قیمتی پایه 2890 - 2900 تومان اعلام شده بود.

 مرکزآهن تجارت-آهن آلات-آخرین تحولات بازار شمش و قراضه آهن

در بازار کم عمق محصولات فولادی، با ادامه روند رو به رشد هزینه تولید ناشی از افزایش قیمت ضایعات و مواد اولیه و همینطور افزایش قیمت محصول نهایی، از طرفی ضعف تقاضا در بخش مصرف‌کننده، به نظر می‌رسد تعمیق رکود و سکون اجتناب ناپذیر است."

ضمن تشکر از ایشان، توضیح تکمیلی اینکه در گزارش فوق نرخ شمش القایی با احتساب مالیات ارزش افزوده و بقیه موارد بدون احتساب مالیات ارزش افزوده عنوان شده و علت آن هم عمدتا به گفت و شنودهای رایج بازار مربوط میشود .

نقل از گزارشگر فولاد

نظر خود را به ما بگویید

ارسال نظر